Pappan till mina favoriträtter!

Hej. Nu var det verkligen länge sedan. Jag har haft väldigt mycket att göra, så jag har liksom inte hunnit med matsidan alls.
Jag har hunnit haft premiär på " Karlsson på taket smyger igen" och det blev en dundersucce!!! Och så har jag ju börjat skolan.... :(
Så nu så sitter jag hemma och har precis pluggat. Jag tänkte att nu när jag är klar med allting ( för ikväll så tänkte jag att jag kan ge er receptet på en ny pasta som jag har börjat ÄLSKA!!!
Den här rätten är pappan ( kan man säga ) till Carbonara och Amatriciana.
Pasta ala Gricia!
Spagetti
Guanciale ( helst, annars kan ni ta pancetta eller bacon )
Pecorino ost
Parmesan ost
Peppar
Salt
Oliv olja
Smör
Torkad chili
Så här gör man:
Koka pastan al dente.
Värm upp en panna med olivolja, smör, salt och smula ner lite torkad chili. När plattan är varm så har du i guancialen.
Stek den knaperstekt.
När pastan är klar så har du i den i pannan med fläsket. Rör om i pannan och ta bort den från stekplattan för att du sen ska hälla i lite av det kokande pasta vattnet i pannan så att alla smaker kombineras. Sätt tillbaka pannan på stekplattan igen och rör om. Stäng av plattan. Men är det för tort så har du i lite mer av pasta vattnet.
Servera det på en tallrik med pecorino och parmesan ost över.
Enkelt...men såå gott! Jag lovar er! ;)
Jag kommer börja skriva lite ibland nu när jag har tid.
Vi ses. Ciao!

Kommentarer
Postat av: jessica

Ser jättegott ut!

2011-01-27 @ 00:29:57
Postat av: Linnéa

ooh. den måste jag pröva ;-)

2011-01-31 @ 07:57:21
Postat av: A&C!!!

vi såg dig i Eskeltuna på hujeda mig vad många sånger du var jätte duktig vi har också sätt sune musikalen och rasmus på luffen du var jätte bra. Maten ser god ut MMM. Ha det bra!!!

2011-02-01 @ 18:12:08
Postat av: Challen&Melle

Hej maten ser god ut hoppas den smakar lika bra haha hoppas att du har det bra från 2 tjejer!!!!!!!!!!

2011-02-03 @ 15:03:10
Postat av: Mela



Hur gör du när du lägger upp filmer från Youtube?

Vart går du in på då?

2011-02-07 @ 15:51:42
URL: http://melamelon.blogg.se/
Postat av: Wilma

Vem är mamman då? Och barnet ;d XD <3

2011-02-26 @ 17:46:55
Postat av: Nina

Blogga mera.

2011-03-03 @ 10:25:56
Postat av: Katie Grün Eriksson

Roligt att du börjat blogga igen Benjamin!!! =)



Jag gillar din blogg :D

Kramar, Katie

2011-04-06 @ 11:13:31
URL: http://katiegruneriksson.bloggplatsen.se/
Postat av: Minna

Hej! Kan du inte blogga mer? :) kram.

2011-04-08 @ 22:47:11
URL: http://kminna.blogg.se/
Postat av: Åsa

blogga mer snälla :)

kram kram

2011-04-21 @ 20:13:38
URL: http://teatertjejensliv.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller med teatertjejen SNÄLLA blogga mer! :)

Sen så har jag lite frågor till dig som jag verkligen vill att du ska besvara hihi!

Tycker du att Chloe Schuterman är snygg?

Är det någon tjej som du typ sett på flygplatsen eller nåt som du tyckte var snygg? Haha lite konstiga frågor men men jag har undrat de här frågorna ett tag och när jag hittade din blogg blev jag såå glad :)

2011-04-26 @ 20:58:08
Postat av: paloma

tjaa tycker det är jättetråligt att du inte bloggar längre men snälla kan du försöka göra det lite mer puss o kram



tack på förhand

2011-05-30 @ 00:55:38
Postat av: Linnéa

heihei du har väl nte glömt bort oss? xD skulle vara mycket roligare om du började blogga igen :P bara ett litet önskemål.

"ciao"

2011-06-16 @ 16:58:10
Postat av: Hannah

Heej ! jaa du borde blogga mer! kansek lägga upp lite o skriva om din semester i mallorca eller vad som helst! hih ha det bra!<3

2011-08-04 @ 18:21:22
Postat av: Kristian andersson.

Hej benjamin.Vill bara önska dig och din familj en trevlig och mysig kväll.Min stora idol benjamin,du är bäst.Hoppas att du kommer till eskilstuna och uppträder snart.Mvh kristian

2011-09-07 @ 18:18:51
Postat av: Lina

bra blogg :)

2011-11-27 @ 20:52:20
URL: http://linanhs.blogg.se/
Postat av: Minna

vad tråkigt att du inte bloggar alls mer :( inte ens ett hejdå

2012-02-05 @ 17:23:38
URL: http://kminna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0